#115 – Magdalena Gronert i Tadeusz Fułek: „Gen AI, metaverse, ESG, algorytmy i statystyki, czyli o wyzwaniach CMO słów kilka”
W tym odcinku podcastu, razem z moimi gośćmi: Magdaleną Gronert i Tadkiem Fułkiem, ekspertami Deloitte Digital, skupiamy się na trendach marketingowych w oparciu o wyniki raportu Deloitte "Global Marketing Trends 2023".
W najnowszej edycji globalnego badania Deloitte ankietowanymi zostało ponad 1 000 dyrektorów ds. Marketingu (CMO) i managerów odpowiedzialnych za zarządzanie markami na całym świecie. Dodatkowo przeprowadzono 40 indywidualnych wywiadów z przedstawicielami uznanych marek, aby zyskać głębokie spojrzenie na przyszłość marketingu i obecne praktyki operacyjne.
Raport, o którym rozmawiam z moimi gośćmi wskazuje cztery kluczowe trendy:
- Inwestycje marketingowe odpowiedzią na niestabilność ekonomiczną
- Wbrew dawnym praktykom, firmy dziś skupiają się na marketingu jako długoterminowej inwestycji, nawet w czasach niepewności gospodarczej. Personalizacja staje się istotnym obszarem inwestycji, zgodnie z ewoluującym zachowaniem konsumentów.
- Zrównoważony rozwój kluczowym elementem strategii marketingowej
- Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju pozostają priorytetem dla marketerów, napędzanym popytem konsumentów i zmianami regulacyjnymi. Budowanie wizji zrównoważonego rozwoju staje się integralną częścią tożsamości marki i skutecznych strategii marketingowych.
- Kreatywność sposobem na wzrost
- Wbrew powszechnej opinii kreatywność nie ustępuje miejsca analizom i statystykom, pozostaje wręcz kluczowym elementem działań marketingowych i idealnie odpowiada na jedną z potrzeb rynku – pozwala się wyróżnić.
- Nowe technologie warte obserwowania
- Szybki postęp technologiczny transformuje krajobraz marketingu. Sztuczna inteligencja (AI) zyskuje na znaczeniu jako główna technologia, a marki stają się elastyczne, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów.
Jeśli chcesz dowiedzieć się:
- jakie kluczowe wyzwania stoją dziś przed marketerami zarówno w Polsce, jak i na całym świecie,
- w jakie obszary powinni inwestować marketerzy, aby spełnić obietnicę spersonalizowanej marki,
- jakie kroki podejmują globalne firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju i jak wpływa to na ich wartość oraz jak kształtuje komunikację,
- dlaczego strategia brand purpose powinna stać się ważna dla firm i jakie korzyści z niej płyną
Zapraszam Cię do wysłuchania mojego odcinka oraz do zapoznania się z pozostałymi materiałami:
- RAPORT: Global Marketing Trends 2023
- PANEL DYSKUSYJNY / nagranie z udziałem ekspertów Delotte Digital: Global Marketing Trends 2023 - kreatywność, technologie oraz zrównoważony rozwój
Do usłyszenia i zobaczenia!
Wiesiek Kotecki